Friday, May 27, 2011

Chocolate Bottom Banana Cake 巧可力香蕉蛋糕


好棒的蛋糕,真的好好吃!好松软,甜度口感都好棒!

恩的安亲班的男老师明天生日,她前几天就亲手又画又写了一张生日卡送给他,过后又要求我做一粒蛋糕给老师,昏倒。。。蛋糕装饰我没做过,怕做出来见不得人!

我想起这个获得很多好评的蛋糕,刚好昨天没上班,就去巴刹买了很熟的香蕉回来,做了两倍的份量,用10"的圆模来烘,再洒上些五颜六色的巧可力来装饰,就送去安亲班。另外再做一份用7"圆模烘的,自己吃。

其实我很少看到安亲班或幼儿园有男老师的,恩的安亲班的这位年轻男老师,应该有26岁了,他真的很照顾很疼爱孩子们的,对他。。。我真的很感恩!



食谱参考Cook.Bake.Love

Ingredients:
(A)
60g castor sugar
1 large egg, lightly beaten
(B)
80g vegetable oil (I used sunflower oil)
4 medium-sized bananas, mashed with a fork (about 220g)(I added pinch of salt)
35g milk
1 tsp rum (or ¼ tsp vanilla extract)
(C)
125g plain flour (我用自发粉)
½ tsp baking powder (没放)
½ tsp baking soda
(D)
2 tbsp cocoa powder
(E)
Some chocolate chips (about 1 cup)

Method:
1) Beat (A) till light and creamy.
2) Add (B) and combine.
3) Sieve in (C), mix till just incorporated. Stop once there is no traces of flour remain.
4) Divide the batter into half. Sieve in cocoa powder to one portion of the batter and mix well. Add the cocoa batter to a greased and lined square pan (I used 8” but I think the cake is too short, 7” is recommended).
5) Add the remaining plain batter on top of the cocoa batter, swirl gently with a knife (I think I won’t do that next time as I find the plain layer looks “dirty” with the swirling effect). Sprinkle top with chocolate chips (be generous).
6) Bake in preheated oven at 180C for about 30 mins or until a skewer inserted in the centre and come out clean. Cool and cut into squares to serve.



10 comments:

  1. yoyoyo``~~~我很喜欢也!!!很colorfull!

    ReplyDelete
  2. 我也是喜欢涅!

    还有加料的m&m(只溶在口里不溶在手里的),
    真的是设想周到。

    ReplyDelete
  3. 我想这位老师一定很疼恩吧!她还会要求妳给他做生日蛋糕。
    老师不必吃都已经甜到入心。。。哈哈
    因为有一位可爱的学生记得他的生日。

    ReplyDelete
  4. 这款蛋糕,我也做过送老师的教师节礼物
    觉得好好吃哦 :P

    ReplyDelete
  5. 装饰到很可爱,很七彩哦!

    ReplyDelete
  6. 彩虹M&M口爱 。。。
    你的恩恩是在哪家的幼儿园丫?
    layphenglee05@gmail.com

    我也做了这项蛋糕。。
    不过失败了。。呜呜。。。

    ReplyDelete
  7. 如果家里有小瓜的。。一定先挑走M..HAHAHA~~

    谁帮我吃M...我要吃蛋糕而已!!

    ReplyDelete
  8. 哇。。我也很喜欢,很棒的蛋糕哦^0^

    ReplyDelete
  9. 你真棒!!连这样的装饰都让你想到。。

    ReplyDelete
  10. 阿靓,
    加上了M&M真的很不一样,colourful了很多!

    娴,
    嗯。。。对的!M&M是小孩的最爱,恩回来还告诉我,M&M放得不够多,真是的,哈哈!

    Angie,
    这家安亲班的小孩不多,所以老师和孩子们的关系很好。老师他真的好开心。

    0620,
    是的,这蛋糕容易做又好吃呢!

    Susan,
    这只是简单的装饰,我希望下次我有勇气做蛋糕装饰。

    董夫人,
    再试做看嘛!这蛋糕真的很好吃!

    小爱,
    我和你一样的,只要吃蛋糕,不要吃M&M,咔咔!

    myme,
    谢谢你哦!我也是之前看你做了这蛋糕,所以也想做。

    vivian,
    哈哈。。。本来买了M&M是要用来装饰鲜奶油蛋糕的,可是还是没有勇气,就用在这蛋糕上先。

    ReplyDelete